Factori Rank Off-Page

Promovare Website
Factori SEO Off-Page in Rank


Factorii off-page includ acea portiune a algoritmului Google care determina importanta unei pagini, care la randul sau depinde de PageRank (PR), care la randul sau depinde de cantitatea si puterea link-urilor care fac trimitere la site-ul tau.

Conceptul de „calitate a link-urilor” este de asemenea un factor important, si nu face parte din calculul PageRank-ului. Calitatea unui link este determinata de factori corelati cuvintelor cheie.




Factorul PageRank

Cand o pagina are un link catre alta pagina, aceasta „acorda un vot” catre acea pagina sub forma unei valori PageRank. 
Cu cat ai mai multe link-uri catre site-ul tau cu atat mai bine, deoarece acest factor creste PageRank-ul paginii care primeste link-urile. Numarul de link-uri catre un site poarta denumirea de link popularity.


Factorul de Calitate a Link-urilor

Google afiseaza rezultatele cele mai relevante pentru un termen de cautare. Un mod prin care Google face acest lucru este prin analizarea cuvintelor cheie de pe alte website-uri care au link-uri catre site-ul tau. Ce „au de spus” alte site-uri despre website-ul tau pe pagina lor este extrem de important. Acest lucru inseamna ca importanta calitatii link-urilor este aproximativ egala cu cea a cantitatii lor.

Poti avea sute de pagini care trimit link-uri catre site-ul tau, dar daca textul din acele link-uri nu se potriveste cu principalele cuvinte cheie pe care le folosesti, sau daca continutul paginii care are un link catre tine este diferit de cel al site-ului tau, acest fapt nu va adauga prea mult in PageRank. 

Daca doar cantitatea de link-uri catre un site ar fi importanta, atunci toate site-urile ar face legaturi intre ele iar site-ul cu cele mai multe link-uri catre el ar fi numarul 1 in lume. Calitatea unui link ce face trimitere catre site-ul tau este determinata de urmatorii factori:

  1. Text-ul din link – contine sau nu principalele cuvinte cheie pe care le folosesti? (Acest element este foarte important)
  2. Text-ul altor link-uri de pe aceeasi pagina – sunt in vreo masura asemanatoare cu cuvintele cheie pe care le folosesti tu?
  3. Link-ul catre site-ul tau este inconjurat de text relevant? Asemenea link-uri „interne” au o valoare mai buna decat cele fara un text care sa le acompanieze, precum in subsolul unei pagini sau intr-o sectiune gen „Link-uri sponsorizate”
  4. Titlul paginii de pe care apare link-ul – contine sau nu cuvinte cheie apropiate de cele pe care le folosesti?

Link-building – Strict pentru vizitatori

Valoarea primara a link-urilor pe care le construiesti ar trebui sa fie diversificarea si cresterea surselor de trafic. O valoare secundara ar trebui sa fie cresterea PageRank-ului pentru a creste implicit rank-ul site-ului.

Prin implementarea unei strategii eficiente de linking atragi mai multi vizitatori, inveti mai mult despre domeniu in care te afli, construiesti potentiale relatii de afaceri si incet vei deveni un membru valoros al comunitatii online. 

Inapoi la Promovare Optimizare Website

Niciun comentariu: