Totul despre PageRank – Partea a II-a

Optimizare Website
Totul despre PageRank – Partea a II-a


Cresterea PageRank-ului

Fiecare pagina a site-ului tau are o valoare PR, implicit poti face o simpla adunare a PR-urilor individuale pentru a afla PR-ul total al site-ului tau (este de retinut ca atunci cand cineva vorbeste de PR, termenul se aplica doar unei pagini).

Modul in care structurezi link-urile interne va influenta valoarea PR a unei pagini, la fel cum o vor face link-urile ce trimit la site-ul tau. Desi valoarea PageRank-ului unei pagini nu este importanta, totusi ar trebui sa incerci sa cresti valoarea PR-ului total.

Valoarea PR a fiecarei pagini indexate de Google se afla intr-o continua fluctuatie. Pe web apar constant noi pagini, pagini vechi pot disparea, multe link-uri sunt create – toti acesti factori vor degrada „valoarea” link-urilor tale in timp.



Deoarece numarul paginilor web din indexul Google creste, la fel creste si valoarea PageRank-ului intregului web, si asa va creste si limita superioara a scalei folosita in calcul. Site-ul cu rank de top (de fapt sunt cateva) primeste PR maxim (scorul de 10 puncte in Toolbar) si toate site-urile de sub aceasta valoare vor fi reduse in consecinta.

Ca rezultat, unele pagini vor scade in PageRank aparent fara niciun motiv. Daca PR-ul real al unei pagini se afla chiar deasupra diviziunii de pe scala, adaugarea de noi pagini pe web a rezultat in urcarea acestei diviziuni iar pagina se va afla chiar sub diviziunea respectiva.

In consecinta, va trebui sa cauti noi link-uri catre site-ul tau in mod constant, altfel site-ul tau va incepe sa scada din rank-uri datorita acestei cresteri constante a diviziunilor PageRank-ului pe intregul web.


Scaderea PageRank-ului

Valoarea PageRank-ului unui link de pe site-ul tau este „diluata” de prezenta altor link-uri de pe aceeasi pagina. Aici se intalneste conceptul de link strength(puterea unui link).

Cu cat numarul de link-uri de pe o pagina este mai mare, cu atat puterea fiecarui link de pe acea pagina este mai mica. Puterea acestui „vot” este impartita egal intre toate link-urile aflate pe pagina.

Excluzand ceilalti factori, acest lucru inseamna ca daca cineva are un link catre tine de pe o pagina cu alte 100 de link-uri, nu vei obtine un link cu o putere destul de buna in calculul final, decat daca site-ul respectiv are un PageRank destul de mare.


Ecuatia PageRank-ului

Aici vei gasi ecuatia oficiala a PageRank-ului. Acesta este calculat prin incluziunea tuturor paginilor din index-ul Google:

PR(pagina ta)=0.15 + 0.85 [ (PR(pagina A)/numarul total de link-uri(pagina A)) + (PR(pagina B)/numarul total de link-uri(pagina B)) + ...]


Cateva observatii de notat despre ecuatia PageRank-ului:
  • PR-ul este calculat pe pagina, nu pe intregul website
  • PR-ul fiecarei pagini care are un link catre pagina ta depinde de PR-ul paginilor care au link-uri catre ea si asa mai departe.
  • PR-ul nu are legatura cu cuvintele cheie sau text-ul din link-uri – depinde strict de cantitatea link-urilor si puterea link-urilor.

Unii oameni pot interpreta faptul ca un link de pe o pagina cu PR=4 care contine doar cateva link-uri este mai puternic decat un link de pe o pagina cu PR=6 cu 100 de link-uri pe pagina, deoarece „puterea de vot” se divide intre cele 100 de link-uri.

Trebuie retinuta natura logaritmica a PageRank-ului. Un link de pe o pagina cu PR=6 cu multe link-uri poate avea o putere mult mai mare decat un link de pe o pagina cu PR=4 care are doar cateva link-uri externe.

Inapoi la Promovare Optimizare Website

Niciun comentariu: