Totul despre PageRank - Partea a III-a

Optimizare Website
Totul despre PageRank - Partea a III-a

Evolutia PageRank-ului

PageRank-ul era o simpla pondere pentru orice link, indiferent de subiectul tratat. Acest fapt a dus la o serie de mici afaceri ce cumparau si vindeau PageRank. Cu toate acestea, cand oricine poate cumpara sau vinde link-uri pentru a obtine un rank ridicat, PageRank-ul isi pierde valoarea ca factor in rank-ul site-urilor.


PageRank-ul Topic-Sensitive

PR-ul Topic-Sensitive calculeaza valoarea unei pagini bazandu-se doar pe link-urile de la pagini care sunt afisate pentru un anumit set de termeni de cautare apropiati de termenul de cautare folosit (nu se stie cate pagini contine acest set... pot fi 100 sau pot fi 100.000).

Acest lucru inseamna ca unui site despre gradinarit ii vor fi numarate doar link-urile primite de la alte site-uri legate de flori si gradinarit – si nu ii vor fi numarate cele de la site-uri despre finante banci sau componente electronice. 

Google spera ca folosind PageRank-ul Topic-Sensitive sa dea la o parte link-urile irelevante ce obisnuiau sa propulseze PageRank-ul asa mult in trecut.


Localrank

O variatie a PageRank-ului in care link-urile cu aceeasi clasa de IP au o valoare mai mica decat cele venite la clase de IP diferite, care se afla de obicei pe alte servere. 

Acest lucru incearca sa previna eventualele abuzuri de linking facute de unele companii ce detin mai multe site-uri care au link-uri intre ele. Google vrea de obicei sa vada link-uri venite de la alte entitati virtuale, nu de la site-uri detinute de aceeasi persoana.


TrustRank si Sandbox

O variatie a PageRank-ului in care link-urile de la site-uri „de incredere” au o valoare mai mare decat cele de la alte site-uri. Acest lucru este corelat si cu Google Sandbox. 

Google Sandbox este un set de filtre pus noilor site-uri ce le impiedica sa obtina un rank bun pentru orice in afara de fraze unice de cautare (numele companiei sau cuvinte cheie unice pe care nu le cauta nimeni).

TrustRank-ul „dicteaza” faptul ca site-urile noi ori trebuie sa ajunga la o anumita varsta (intre 6 si 18 luni) ori sa obtina link-uri de la site-uri authority cu un nivel ridicat de „incredere” pentru a iesi din Sandbox. Link-urile de la astfel de site-uri sunt de obicei foarte greu de obtinut. 

Din aceste motive, cele mai multe site-uri noi trebuie sa atinga o anumita varsta si sa aiba link-uri cam de aceeasi varsta, iar site-urile de pe care acestea primesc link-uri trebuie sa fie „de incredere” la un nivel moderat.

Pragul TrustRank care trebuie trecut pentru a iesi din Sandbox variaza pentru diferite cuvinte cheie sau domenii de afaceri. Astfel, site-urile cu jocuri de noroc sau cele cu farmaceutice vor iesi mai greu din sandbox decat cele despre biberoane :).

Inapoi la Optimizare Website

Niciun comentariu: