Cele mai bune 10 practici pentru link-urile interne

Optimizare Website
Cele mai bune 10 practici pentru link-urile interne


In continuare sunt prezentate cele mai bune 10 practici pentru legarea paginilor din site-ul tau.
  1. Foloseste doar link-uri text pe cat posibil si foloseste o structura de link corespunzatoare.
  2. Foloseste cuvinte cheie in text-ul link-ului pentru fiecare link in parte.
    O parte din algoritmul rank-ului include verificarea text-ului unui link in comparatie cu text-ul paginii la care trimite link-ul. Foloseste cuvintele cheie in textul link-ului.
    Nu folosi „Click aici” sau „Acasa” ca text pentru link, deoarece acestea nu sunt relevante.


    1. Construieste link-uri de pe pagina principala catre toate paginile site-ului
    Daca site-ul tau este relativ mic (pana in 10 pagini), pagina principala poate functiona ca un sitemap. Daca ai un site mai mare, e recomandat sa ai o pagina separata cu sitemap. Adauga continut paginii tale sitemap – nu e recomandat sa contina doar link-uri.
    O pagina sitemap functioneaza ca un „cuprins” al site-ului tau si are o valoare deosebita deoarece:
    • Il ajuta pe nenea Google sa iti gaseasca paginile si sa faca un crawl pe toate paginile
    • Iti ajuta vizitatorii sa gaseasca ceea ce cauta mult mai rapid
    • Ajuta la distribuirea PageRank-ului in toate paginile importante ale site-ului
    1. Construieste link-uri pe de fiecare pagina irelevanta DOAR catre prima pagina.
    Paginile irelevante sunt definite aici ca fiind acele pagini care nu au un continut bogat de cuvinte cheie si probabil nu contin informatiile necesare pe care le cauta un vizitator care face o cautare pe Google. 

    Nu e indicat sa ai la fel de mult PageRank si pe aceste pagini. Exemple de pagini irelevante care trebuie sa contina un link doar catre prima pagina sunt:
    • Pagina „Copyright”
    • Pagina „Politica de confidentialitate”
    • Pagina „Declaratii” (Disclaimer)
    • Pagina „Contact”
    • Paginile cu formulare de comanda, cos de cumparaturi
    • Paginile gen „Link catre noi”
    • Pagina de „Marturii” (Testimonials)
    Acest lucru ajuta la concentrarea PageRank-ului inapoi la pagina principala. Trebuie retinut ca PageRank-ul este maxim doar pentru cele mai importante pagini.

    1. Construieste link-uri de pe pagina „Link-uri” catre toate paginile site-ului
    Aceasta pagina contine link-uri externe care trimit la alte site-uri si va „consuma” din propriul PageRank. Deoarece „puterea de vot” a PageRank-ului este alocata uniform tuturor link-urilor de pe o pagina, este indicat sa ai mai multe link-uri SPRE acea pagina pentru a minimiza aceasta „scurgere” de PR.

    1. Construieste link-uri doar intre paginile ce au cuvinte cheie in comun.
    Acest lucru ajuta la distribuirea PageRank-ului doar intre paginile care contin cuvinte cheie asemanatoare. Aceste pagini sunt de obicei mai importante pentru vizitatorii tai, ceea ce inseamna ca aici trebuie sa concentrezi PageRank-ul. Aceste pagini ar trebui sa contina un link inapoi catre pagina principala.

    1. Asigura-te ca fiecare pagina are macar un link catre alta pagina.
    Aceasta il va ajuta pe Google sa faca crawl-ul mult mai rapid si iti va ajuta vizitatorii sa navigheze mai usor prin site-ul tau. Paginile cu link catre ele dar care nu contin un link pe ele sunt numite pagini orfane

    1. Foloseste URL-uri absolute cand faci un link catre pagina principala
    Cand construiesti un link catre prima pagina de pe alte pagini ale site-ului, foloseste de fiecare data un URL complet si nu unul relativ. De exemplu,pentru a construi un link catre prima pagina, foloseste de fiecare data:

    http://www.siteultau.com (de observat este faptul ca se foloseste www-ul)

    si nu:
    index.html (sau orice alta denumire poarta pagina principala)
    sau
    http://www.siteultau.com/index.html

    URL-uri absolute se folosesc la subdomenii, subdirector sau alte pagini de „categorii” care le ai pe site. Google are probleme cand acorda PageRank unei pagini daca aceasta foloseste alte forme de URL.

    1. Foloseste navigarea de tip bread crumbs (firmituri de paine)
    Link-uri interne bogate in cuvinte cheie pot asigura o navigare mai eficienta intre pagini si iti poate ajuta vizitatorii sa determine exact unde se afla pe site. 

    O tehnica destul de cunoscuta numita bread crumbs (firmituri de paine) se poate folosi aici. Ca exemplu pentru acest articol (daca nu ar fi pe platforma de Blogger), s-ar putea insera o serie de link-uri in partea de sus a fiecarei pagini de genul:

    Optimizare Website > Legarea paginilor prin link-uri > Cele mai bune 10 practici pentru link-urile interne

    Este de notat faptul ca aceasta tehnica poate ajuta la cresterea continutului si a link-urilor bogate in cuvinte cheie.

    1. Foloseste atributul „NOFOLLOW
    Atributul rel=”NOFOLLOW” dintr-un link este de obicei folosit pe platformele de blog si forumuri pentru a bloca spiderul Google sa urmeze anumite link-uri, implicit pentru a bloca scurgerea PageRank-ului. Aceasta tehnica a fost adoptata pentru a opri link-spamming-ul.

    Poti folosi atributul NOFOLLOW in avantajul tau pentru a canaliza PageRank-ul catre paginile cu adevarat importante.
    Exemplu de utilizare:

    <A HREF=”URL-pagina-ta” rel=”NOFOLLOW”>

    Niciun comentariu: