Notiuni Introductive

Optimizarea Site-ului
Notiuni Introductive


Notiuni Optimizare Site Google
Inainte de a incepe sa scriu pe partea de optimizare, ar fi bine sa va familizati cu cateva concepte de baza. Am observat ca deseori acesti termeni sunt intelesi gresit de marea majoritate a incepatorilor (inclusiv de catre mine la un moment dat).






Pagerank:
Un sistem brevetat si pastrat secret de Google care masoara „gradul de importanta” al unei pagini web. Pagerank-ul este un factor care influenteaza rangul(rank-ul) unei pagini. Multi fac confuzia intre rank-ul paginii (pozitia unei pagini intre rezultatele unei cautari) si valoarea pagerank-ului unei pagini. Sunt doi termeni total diferiti.



Rang, clasament (Rank, ranking): 
Pozitia actuala a unui site intre rezultatele gratuite(neplatite) pentru un anumit termen in urma unei cautari. E lipsit sens sa vorbesti despre Rank-ul unui site fara a face referire la termenul de cautare pentru care acel site „rankeaza”.
Exemplu: Eu am un blog care este primul rezultat in Google (ce tare is!). Nu am specificat ca termenul de cautare pentru care sunt rankat ca fiind primul este unul format din 6 cuvinte...pe care nu prea le cauta nimeni... :)) (pentru curiosi: „Invata sa faci bani pe internet” introdus in Google.ro imi va afisa blogul (afacere-web) ca fiind primul rezultat, dupa cele platite)



Cuvinte cheie (Keywords): 
Cuvintele cheie sunt de obicei termeni generali care definesc continul unei pagini. Cand cineva introduce un termen de cautare in Google, Google incearca sa returneze acele rezultate care sunt cat mai apropiate de termenul de cautare folosit. Unii oameni confunda cuvintele cheie(keywords) cu tag-ul META „Keywords”, desi nu sunt acelasi lucru.



Titlul paginii: 
Titlul unei pagini este textul continut intre cele doua tag-uri de la inceputul unui fisier HTML si apare de obicei pe bara de sus a browser-ului. Nu este primul header al unei pagini sau orice alt text mare aflat la inceputul unei pagini.



Factorii on-page: 
Factori SEO ce influenteaza rangul unei pagini si care sunt asociati cu elemente de pe site-ul tau, cum ar fi continutul, tag-urile de titlu, link-urile de navigare si codul.



Factorii off-page: 
Factori SEO care influenteaza rank-ul paginii si care sunt asociati cu elemente de pe alte site-uri decat al tau, in special, link-urile ce trimit catre site-ul tau.

Inapoi la Optimizare WebSite

Niciun comentariu: