Optimizarea paginii

Optimizare site
Optimizarea paginii


Acum ca s-a clarificat cat de cat cum ar trebui structurat site-ul, urmeaza partea de optimizare a continutului unei pagini pentru Google. In continuare va voi prezenta acele aspecte si elemente ce determina relevanta unei pagini in Google.

Factori cheie folositi in algoritm
Urmatorii factori joaca un rol important in algoritmul folosit de Google pentru a determina relevanta unei pagini. Google va lua in seama urmatorii factori pentru cuvintele cheie folosite si va oferi un scor pentru relevanta fiecarei pagini de pe site-ul tau. Factorii vor fi prezentati in ordinea importantei, dar, ca toti factorii din Google, aceasta importanta poate varia.





  • Proximitatea cuvintelor cheie

Google ia in considerare fiecare cuvant in parte dintr-o fraza. Proximitatea cuvintelor cheie este o unitate de masurare a ordinii cuvintelor si apropierea lor. Cu cat sunt mai apropiate cuvintele cheie dintr-o fraza, si daca sunt in ordinea corecta, cu atat mai bine.
Evident, potrivirile exacte vor avea cel mai bun scor. Spre exemplu, daca cineva face o cautare pentru „vopsea alba”, Google va oferi un scor mai mare unei pagini ce include acest cuvant cheie decat unei pagini ce contine „vopsea lavabila alba”. Pentru al doilea exemplu, ambele cuvinte se afla pe pagina, deci pagina va primi un anumit scor, dar din moment ce nu e o potrivire exacta (exista un alt cuvant intre „vopsea” si „alba”), acest scor va fi mai jos decat pentru o potrivire exacta.

  • Amplasarea cuvintelor cheie

Acest element ia in considerare pozitia cuvintelor cheie pe pagina. Google cauta cuvinte cheie in titlu, in antet, in text, in link-uri, in tag-ul ALT al unei imagini si in casutele drop-down.

  • Proeminenta cuvintelor cheie

Indica cat de sus pe pagina sunt aflate cuvintele cheie. Cel mai bine e sa se gaseasca in primul antet si in primul paragraf (cam in primele 20 de cuvinte) pe o pagina.

  • Densitatea cuvintelor cheie

Cunoscuta si sub denumirea de greutatea cuvintelor cheie, reprezinta numarul total de afisari ale cuvantului cheie impartit la numarul total de cuvinte pe pagina. S-a creat destula confuzie asupra acestui factor, deoarece diferite software-uri privesc alte parti ale paginii si calculeaza acest factor in mod diferit.
Nu exista o valoare ideala a densitatii cuvintelor cheie pentru Google, dar aceasta nu inseamna ca poti abuza de acest aspect si faci spam. In alte cuvinte, nu incarca pagina aiurea cu toate cuvintele cheie deoarece vei enerva vizitatorii si risti sa primesti penalizare de la Google.
Densitatea cuvintelor cheie a fost un factor extrem de important in trecut pentru motoarele de cautare, si poate inca se mai gasesc surse care sustin importanta acestui factor. Pentru Google nu este asa de important, asa ca il lua ca pe un obstacol.

  • Formatul cuvintelor cheie

Masoara folosirea boldata(bold) sau cursiva (italic) a cuvintelor cheie de pe o pagina. Cel mai bun loc pentru a folosi aceste formatari este in primul paragraf de pe pagina. Nu este un factor extrem de important, dar fiecare element folosit conteaza.

Inapoi la Optimizare Website

Niciun comentariu: