Despre Pagini Dinamice

Optimizare site
Despre Pagini Dinamice


Multe site-uri afiseaza continut in mod dinamic dintr-o baza de date. Exemple de acest gen sunt motoare de cautare ale unui site ce returneaza pagini de directoare, pagini de produse, pagini cu „cos de cumparaturi” sau articole de stiri. Software-urile pentru managementul continutului pot produce pagini cu URL dinamic. Paginile dinamice pot fi identificate dupa simbolul „?” ce apare in URL.

Exemplu: http://www.siteultau.com/produse.php?id=1&style=a


Google poate face crawl-uri si indexa asemenea pagini atata vreme cat nu exista mai mult de 2 parametrii in URL (exemplul de mai sus are doi parametrii separati prin simbolul „&”). Chiar si daca se intampla aceasta, Google poate trece peste paginile dinamice o vreme indelungata. Spiderii nu vor sa intre intr-o „bucla” si sa inceapa sa indexeze sute sau chiar mii de potentiale pagini.



Google nu va urma link-uri ce incorporeaza „session ID”. In mod specific, Google nu va indexa pagini ce includ „&id=” in URL, chiar daca folositi session IDs sau nu. Aceasta inseamna ca daca ai un site dinamic care genereaza URL-uri cu parametrii multiplii, ar trebui sa te gandesti la o solutie pentru a genera URL-uri dinamice fara „id” in ele. Nu include nimic ce foloseste „id” oriunde in URL (exemple: sessid, rid, pid, id1, etc).

O solutie simpla este sa creezi pagini statice cu link-uri durabile catre cele mai importante pagini dinamice ale tale. Poti crea o serie de sitemap-uri pentru aceasta. Acest proces iti poate manca timpul, dar efortul merita. Ideal ar fi sa ii usurezi cat de mult munca lui nenea Google pentru a-ti gasi toate paginile importante. Exista si beneficiul ca vizitatorii iti pot gasi cu mai multa usurinta produsul cautat – asigura-te ca folosesti numele produsului sau cuvantul cheie relevant in textul link-ului.


Rescrierea URL-ului
O tehnica mai avansata este instalarea unui script ce transforma URL-urile dinamice in pagini statice, astfel fiecare parametru devine un nume de director pentru stocarea paginii. Aceasta metoda variaza in functie de platforma serverului. Fa o cautare pe Google pentru termenul „URL rewriting” (denumit si „server rewriting” sau „mod rewrite”).
Toate motoarele de cautare prefera pagini statice in locul celor dinamice. Daca ai un site mare cu o multime de pagini dinamice, ar trebui sa te gandesti la o rescriere a URL-urilor, deoarece paginile dinamice iau cateva luni bune sa fie indexate si sa li se ofere un rank in Google. Odata indexate, Google nu va mai face un crawl devreme pe paginile dinamice, la fel de des ca pe cele statice.


Cuvintele cheie in numele fisierelor
Desi nu este un factor extrem de important, Google mai arunca cate o privire sa vada daca nu apar cuvinte cheie in numele fisierelor de pe paginile web. Cand iti denumesti fisierele, asigura-te ca desparti fiecare cuvant cu o cratima „-„. In caz contrar, Google nu va recunoaste intreaga denumire si va crede ca e un singur cuvant.
Ca regula generala, nu folosi mai mult de doua cratime, deoarece arata spammy si Google va incepe sa iti caute si alte posibile probleme pe site.

Inapoi la Promovare Optimizare Website

Niciun comentariu: